Fanfare

De fanfare telt op dit moment meer dan 40 leden, komt sinds 2010 uit in de 3e divisie en staat onder leiding van dirigent Math Lemmen uit Meerlo. De laatste jaren zijn veel jeugleden de fanfare komen versterken waar we natuurlijk erg blij mee zijn. Maar ook enkele volwassenen zijn begonnen met muzieklessen en spelen inmiddels een flinke noot mee in het orkest.

De fanfare is natuurlijk vooral bekend van het marcheren over straat. Denk bijvoorbeeld aan de optocht met sinterklaas, de muzikale omlijsting van de eerste communie en de carnavalsoptocht. Daarnaast verzorgt de fanfare een paar keer per jaar diverse concerten. Ook is de fanfare actief betrokken bij diversen activiteiten binnen de Oeffeltse gemeenschap, bijvoorbeeld bij het pleinfeest, de communieviering en organiseert de fanfare wekelijks de inzameling van het oud papier.

De fanfare repeteert iedere donderdag in gemeenschapshuis 'De Kleppenburg' vanaf 20.00. De Kleppenburg is al vele jaren onze thuisbasis waar het ook na de repetitie nog lang gezellig is aan de bar. Geïnteresseerden zijn uiteraard van harte welkom.