Dirigent

Fanfare Vriendenkring staat sinds 1996 onder muzikale leiding van dirigent Math Lemmen.

Math Lemmen werd geboren in februari 1959 te Horst. Hij groeide op in Broekhuizenvorst, heeft daarna 20 jaar in Venray gewoond en woont tegenwoordig in Meerlo. Zijn eerste muzikale stappen zette hij bij Fanfare Broekhuizenvorst & Ooyen. Zijn muzikale studie volgde hij aan het Maastrichts Conservatorium waar hij afstudeerde op Directie HaFaBra en Schoolmuziek. Later is hij nog in Zwolle afgestudeerd op trompet.

Math is werkzaam geweest als vakleerkracht muziek op diverse basisscholen in Venlo en omgeving. Daarna heeft hij de overstap gemaakt naar Kunstencentrum De Meander in Boxmeer, waar hij sinds 2001 lessen verzorgt in klein koper, basisvorming muziek en projecten in het basisonderwijs.

Als dirigent is Math Lemmen o.a. werkzaam geweest bij Muziekvereniging Valuas (Venlo), Fanfare Velden, Fanfare Broekhuizenvorst & Ooyen, Fanfare Concordia (De Rips) en Harmonie Unitas et Fidelitas (Gennep). Momenteel is hij naast dirigent van Fanfare Vriendenkring, werkzaam bij Fanfare Juliana uit Haps (sinds 2002) en Fanfare St. Cecilia uit Handel (sinds sept. 2009). Verder is Math al vanaf zijn studietijd actief geweest op keyboards in diverse regionale bands zoals Kleur en Nanaray waarmee Fanfare Vriendenkring een aantal keren tijdens concerten heeft samengewerkt. Sinds 2007 is Math Lemmen als trompettist verbonden aan Dans & Amusementsorkest Flavour uit Venray.