Voorjaarsconcert 2018

1 april 2018

Zaterdagavond 24 maart werd in een volle Kleppenburg het jaarlijkse voorjaarsconcert gehouden. De muzikale aftrap van het jubileumjaar van de fanfare. Dit jaar bestaat de fanfare namelijk 125 jaar. Tijdens het voorjaarsconcert werd al vooruit gekeken naar het jubileumweekend dat gehouden zal worden op 27 en 28 oktober. Ook werd een terugblik gegeven op een stukje historie. Ondersteund met beelden van oude foto's werden allereerst de beginjaren uitgelicht. Maar ook enkele hoogtepunten die daar op volgden zoals het onafhankelijkheidsfeest in 1913 en het 50-jarig jubileumfeest dat pas in 1949 gevierd werd vanwege de oorlogsjaren.

Allereerst werd even stil gestaan bij het overlijden van erelid Piet van Bergen. Na de openingsmars Arramanches speelde de fanfare het nieuwe werk Gullivers Travel dat uitvoerig toegelicht werd door dirigent Math Lemmen. Hierna speelde de jeugdgroep het muziekstuk "Doc Mc Stuffins Theme", waarna het de beurt was aan de slagwerkgroep. Zij speelden een afwisselend programma waarbij ook de jeugd nog enkele stukken ten gehore brachten.

Toen werd het tijd om twee jubilarissen in het zonnetje te zetten en werd de verenigingsman/vrouw en het jeugdlid van het jaar bekend gemaakt. Gerty Rooijackers werd verrast als verenigingsvrouw van het jaar en Anne Grutters werd jeuglid van het jaar, proficiat!

Moniek Kersten en Mireille Niessing werden beide naar voren geroepen vanwege hun 12,5 jaar lidmaatschap. Moniek begon op 9-jarige leeftijd met de trompet, maar wisselde zodra het kon vanwege de bezetting het instrument in tegen de saxofoon. Inmiddels is Moniek ook actief in de muziekcomissie en organiseert ze mede het Caeciliafeest. Daarnaast levert ze haar bijdrages in de vormgeving van diverse aankondingen en posters.

Ook Mireille is vroeg begonnen met muziek maken. Op 8-jarige leeftijd begon ze met de bugel en was al bezig richting haar C-diploma toen ook zij haar instrument wisselde voor de altsax. Mireille bespeelt enthousiast haar instrument en maakt ook graag muziek bij de borrelnootjes en het Vierdaagseorkest. Ook voor presenteren draait ze haar hand niet om.

Meiden, proficiat!

Na de huldiging van de jubilarissen sloot de fanfare de avond muzikaal af met Ross Roy, het Spaans klinkende Depacitos en een medley van Hollande Hits.124578902