Dorpsfeest 2015

6 juli 2015

In het weekend van 20-21 juni werd het inmiddels welbekende dorpsfeest Oeffelt georganiseerd. De organisatie was dit jaar geheel in handen van carnavalsvereniging de Leemknejers. Dit jaar met een wat andere opzet dan voorheen. In voorgaande jaren werd dit leuke evenement op het Lietingplein in Oeffelt georganiseerd. Dit jaar is echter gekozen om het gehele weekend op een geheel andere lokatie te houden. En waar anders kan dit beter georganiseerd worden dan bij de stropoppen! Deze in de wijde omtrek bekende stropoppen trekken veel bekijks en het terrein leent zich uitstekend voor het evenement.

De organisatie is er zowat in geslaagd om de sfeer van voorgaande jaren te overtreffen! De zaterdagavond nam fanfare Vriendenkring traditioneel de muzikale aftrap voor dit gezellige festein. Zij brachten een afwisselend programma met populaire muziek van artiesten als Meat Loaf, Michael Jackson, Gloria Estefan. Ook het zeer bekende 'Let It Go' van de nieuwe Disney-topper 'Frozen' ontbrak niet in het programma. In samenwerking met de slagwerkgroep lieten zij ook nog horen hoe een oude bekende van Van McCoy kan klinken. African Symphony klonk dan ook geweldig. Verder liet de slagwerkgroep met een aantal nieuwe nummers nog horen wat zij allemaal nog meer in hun 'mars' hebben! Een leuke afwisselende combinatie van fanfare en slagwerkgroep bracht het optreden van beide groepen uiteindelijk tot een einde.

Het gunstige weer voor het weekend zorgde voor een grote publieke belangstelling. Dus het kostte DJ Arno vervolgens geen enkele moeite om de ingeslagen weg naar een ander muzikaal hoogtepunt te brengen. De organisatie is er in geslaagd een uitstekend sfeerverhogend vervolg te geven aan het inmiddels bekende gezellige Oeffeltse dorpsfeest. Ook de zondag werd goed bezocht waarbij ook kinderen zich goed konden vermaken met diverse luchtkussens en een speciaal aangelegde 'zandbak'.

Kijk voor een leuke impressie van de zaterdagavond en de zondagmiddag ook op de speciale site van de carnavalsvereniging: http://www.zomerspektakeloeffelt.nl

Bekijk ook de foto's in het fotoalbum!