Ontvangst H.M. Koningin Beatrix

Koningin Beatrix heeft zaterdagmiddag in Oeffelt een warm welkom gekregen. Ze was op het sportcomplex van voetbalvereniging "De Zwaluw" om daar een cheque in ontvangst te nemen met daarop een geldbedrag dat jeugdige voetballers in heel Nederland bijeen hebben gevoetbald tijdens de Zwaluwen Jeugdactie. Uiteraard was de fanfare daarbij aanwezig om haar en de overige genodigden een muzikale groet te brengen.

Koningin Beatrix is beschermvrouw van het Prinses Beatrixfonds, waar het geld naartoe gaat. In totaal werd 252.130 euro bijeen gebracht. Vorig jaar bleef de teller steken op 210.000 euro.

De koningin woonde wedstrijden bij van jeugdvoetballers van De Zwaluw, bekeek een wedstrijd rolstoelhockey en een demonstratie rolstoeldansen. Koningin Beatrix kwam om half vier aan bij De Zwaluw. Om vijf uur vertrok ze weer, uitgezwaaid door alle jeugdleden van de Oeffeltse voetbalclub.