Oeffeltse Avond

Op zaterdag 15 december werd, ter gelegenheid van het 55-jarig bestaan van de carnavalsvereniging ‘De Leemknejers,’ een spetterende muzikale avond georganiseerd voor de Oeffeltse bevolking. De kaartverkoop liep storm en een goed gevulde sporthal was het gevolg. De avond werd muzikaal ingevuld door fanfare Vriendenkring aangevuld met drie heren voor het combo. De combinatie van popmuziek met Nederlandstalige nummers sloeg goed aan waarbij ondersteuning gevonden werd in dans, zang en beeldmateriaal. De avond werd gepresenteerd door Maaike Jans en Ronald Thissen.

Voor de zang traden in willekeurige volgorde aan: Annet Kersten, Laura Meulensteen, Anneke Miggiels, Jetty van Ooijen, Peter Coenen, Gerry Fransen en Jan Hendriks. Met hun kwaliteiten werden zowel rustige en gevoelige nummers gebracht als spetterende, energieke pop- en feestnummers. Ook de dansmarietjes van de jubilerende carnavalsvereniging ontbraken uiteraard niet.

Deze avond reikte burgemeester Van Soest ook de Koninklijke Onderscheiding Lid in de Orde van Oranje-Nassau uit aan de heer Jan van Gelder.

Jan heeft in Oeffelt grote maatschappelijke verdiensten binnen het verenigingsleven. Hij stuurt niet alleen anderen aan maar steekt ook zelf de handen uit de mouwen wanneer iets gedaan moet worden. Door zijn passie voor het maatschappelijk leven wordt hij door velen als een boegbeeld gezien. Hij is door zijn groot netwerk in staat om ‘deuren’ te openen en goede contacten te leggen en te onderhouden.

Jan is iemand op wie altijd een beroep gedaan kan worden en die graag klaar staat voor een ander. Hij is een dorpsmens met een groot, warm hart voor het dorp Oeffelt en haar inwoners. Dit blijkt uit zijn belangeloze inzet voor veel verenigingen maar ook voor individuele mensen.

foto's: Ed van Alem

Bekijk ook het fotoalbum!