125-jarig jubileumweekend, 26-27-28 oktober 2018

11 november 2018

Voorafgaande aan de dag dat onze fanfare echt 125 jaar bestaat, hebben we dit gevierd met twee geweldig jubilieumconcerten op vrijdag 26 en zaterdag 27 oktober. Op 29 oktober 1893 was de oprichting! van de Vriendenkring. Op zondag 28 oktober was de jeugd van Oeffelt aan de beurt, om dit feit te vieren.

Jubileumconcerten

De eerst avond werd geopend door burgemeester Karel van Soest, die ons met een mooi woordje feliciteerde. Op zaterdag ontvingen wij felicitaties van de voorzitter van de Brabantse bond, Joop van de Meulenreep die naast een mooi woordje onze voorzitter Bert Haerkens een mooi oorkonde overhandigde met dit jublieum en tevens nog een gouden penning in petto had aangeboden door de koninklijke nederlandse muziek organisatie.

In het eerste gedeelte van het jubilieum concert presenteerde onze fanfare en slagwerkgroep zich, afgewisseld met een historisch terugblik in 125 jaar Vriendenkring aan de hand van foto’s en tekst. De maestrowinnaars Margriet Grutters en Leon Kerstens namen nogmaals het dirigeerstokje in handen, jullie dirigeerde weer top!

Na de pauze werd het orkest aangevuld met combo, slaggitaar Pascal Harting, basgitaar Joep Vullings en toetsenist Joris Jansen. Met een gevarieerd programma van Pop, rock en ballad muzieknummers kon het publiek niet alleen genieten van de fanfare maar ook van Anneke Miggiels en Niels Fransen die met hun fantantastishe zang hun bijdrage hebben gegeven. Ook genoten we hierbij van de dans van Anke, Mathilde, Tessa en Wendy.

De presentatie van deze avonden en de zondagmiddag, was in handen van Gerard Keijzers, erg bedankt hiervoor!
Onder het genot van een drankje en muziek van dj Joris en Danny werden de avonden gezellig afgesloten.

Mini playback show en Klasse!Orkest

Zondag stond in het teken van de jeugd, met een optreden van het klassenorkest van groep 5 van de basisschool, het was een echt klasse!orkest.

Het klasseorkest heeft 10 weken les gekregen op instrumenten op school. Ze gaven deze middag hun optreden als afsluiting van deze weken, het was fantastisch!! Wat hebben jullie in deze korte tijd veel geleerd, o.l.v. Math Lemmen. Samen met de play-back show en optreden van ballonnenclown Polleke werd dit een zeer geslaagde middag! Wietske de Jong en Lucie Mutsaerts werden de winnaars van de playback wedstrijd.

Wij bedanken bijzonder onze dirigenten Math Lemmen en Ad van Zuijlen, voor al hun inzet ook gedurenden de voorbereiding naar dit jubilieum weekend en natuurlijk alle muzikanten!!
Wij bedanken hierbij ook alle sponsoren die dit weekend voor ons mogelijk heeft gemaakt!!
Wij zien allen terug op een heel fijn 125 jarig jubileumweekend!