Jeugorkestenconcert juli 2009

Vrijdagavond 3 juli is het jeugdorkestenconcert gehouden in "De Kleppenburg" in Oeffelt. Onder zomerse temperaturen was het een samen zijn van ongeveer 75 vooral jeugdige muzikanten. Als eerste was aan de beurt de samenspeelgroep van fanfare "de Vriendenkring" o.l.v. Anita Manders. Met een zomerse 'Beat Ride' werd de spits afgebeten. Daarna werden o.a. 'No woman no cry' van Bob Marley en de 'Raiders March' uitgevoerd. Ten slotte werd het geheel niet alleen spelend, maar ook klappend afgesloten met het nummer 'Just a game'.

Het opleidingsorkest van Haps-St.Hubert o.l.v. Jos Laaracker vervolgde het programma. 'A joyful Message' stond op het programma, 'Asia Rock' en met het wel bekende 'Pirates of the Caribbean' werd een mooie uitvoering gegeven.

Het jeugdorkest van harmonie "St. Ceacilia" uit Ottersum-Ven Zelderheide o.l.v. Harm Vullings opende hun optreden met 'A London Intrada'. Daarna volgde o.a. het nummer 'Summer Nights' uit de film 'Grease' dat heel goed werd ontvangen door het publiek, vooral door de vele ouders en oma´s en opa´s. Beginnend met de woelige wateren en wind door het klein koper werd uiteindelijk het slotnummer uitgevoerd 'A worlds End' uit de 3de 'Pirates of the Carribbean'-film.

Na de optredens van de orkesten volgde de grandioze finale van de avond. Alle drie de orkesten tezamen!! Een ware happening!! Met de nummers 'My First Blues', 'The Hey Song' en 'Funcky Town' werd het genieten voor de muzikanten om in dit grote orkest samen te spelen. Ook voor het enthousiaste publiek was het een schitterend gezicht. Met als gevolg een staand applaus waardoor aan een toegift niet te ontkomen was! Hiervoor werd nogmaals 'The Hey Song' uitgevoerd waar de Hey´s door iedereen uitbundig werden meegezongen.