Film- en Musicalconcert

Fanfare Vriendenkring organiseerde op zaterdag 26 november een film- en musicalconcert! Dit avondvullend programma werd ondersteund met zang, dans en filmbeelden.

Na het dimmen van de lichten begon de fanfare na een spetterend intro via de beamer met het eerste nummer Gonna Fly Now, het themanummer van de eerste film uit de Rocky-reeks. Hierna vervolgde de fanfare het programma met een muziekselectie uit de bekende muziekfilm 'The Blues Brothers'. Hierbij kropen Rob Rooijackers en Marc van Wely in de personages Jake & Elwood! Een swingende show met een toepasselijke openingstekst!

Als derde nummer stond een spetterende meidendansgroep van heuse mini-Mega Mindy's op het programma. Onder leiding van Claudia Gosens gaven zij een superleuke dans weg. De meiden kregen allemaal nog een extra bedankje voor deze mooie show. Heel mooi gedaan allemaal! Hierna vervolgde de fanfare het programma met het serieuzere werk 'Miss Saigon' dat zeer netjes uitgevoerd werd.

Voor het vijfde nummer mochten Kirsten vd Weijer, Annet Kersten, Debbie Graat, Lisa Coenen en Simone Haerkens aantreden. Met Annet Kersten in de hoofdrol als zangeres brachten zij een mooie vertolking van het nummer 'And all that Jazz'. De dames stonden hierbij mooi in de spotlights. Ook in andere nummers die avond lieten ze zien dat ze zeer bedreven zijn in allerlei soorten dans. Bij het nummer Mission Impossible na de pauze waren de meiden, enigzins vermomd, zelfs tussen het publiek te vinden!

Met Two Worlds trad de Oeffeltse slagwerkgroep op ter ondersteuning van de fanfare bij de muzikale vertolking van de Disney-film Tarzan. In combinatie met mooie filmbeelden werd dit nummer uiteindelijk op het eind van de avond als tweede genomineerd. Het publiek mocht namelijk ieder een nummer als winnaar nomineren waarna deze nog eens ten gehore gebracht zou worden. Voor de pauze werd nog het aanstekelijke nummer What a Feeling gespeeld, een mooi arrangement met diverse solisten.

Het programma:

PAUZE

Na de pauze vervolgde de fanfare het programma met het zeer bekende 'A Brand New Day' uit de musical 'A wizard of Oz'. Daarna werd de presentator van de avond, Gé Dievelaar, ingezet om de amazing technicolor dreamcoat te presenteren aan het einde van de compilatie uit de gelijknamige musical. Hierna werd achtereenvolgens nog Mission Impossible, Selections from Mary Poppins en We Will Rock You ten gehore gebracht.

Daarna werd het tijd voor de muzikale afronding van de avond via de eerder genoemde nominatieronde. Uiteindelijk bleek het nummer We Will Rock You de grote favoriet van het publiek te zijn. Als afsluiter van het geslaagde concert werden vervolgens nog de nodige personen nadrukkelijk genoemd. Het zijn dit soort concerten dat extra energie en voorbereiding vergen waarbij het geheel juist een mooi resultaat oplevert!

Voor de uitstekende en enthousiate presentatie mag Gé Dievelaar vernoemd worden. Hij is als ex-voorzitter van de vereniging nog altijd bereid om de handjes uit de mouwen te steken en draagt de vereniging een warm hart toe. Hetzelfde geldt voor Gerrit Daanen die op de achtergrond naast het verzorgen van het licht en geluid ook als manusje van alles werd ingezet. Ook hij is in het verleden actief geweest in het bestuur van de vereniging en willen we graag bedanken. Ook gaat veel dank uit naar de dirigenten Ad van Zuylen van de slagwerkgroep en Math Lemmen als dirigent van de fanfare. Zij hebben er voor gezorgd dat alles uiteindelijk netjes muzikaal bijeen kwam. Met name Math heeft veel tijd en energie gestoken in het doen slagen van dit grandiose concert. Daarnaast heeft ook Anita Manders hier veel moeite in gestoken met het organiseren van de diverse dansgroepen en diverse hulpmiddelen, Ook een extra woord van dank uit naar de overige leden van de muziekcommisie Lisa Roelofs,Ryanne Kersten en Marc Hoesen.

En uiteraard willen wij tenslotte het aanwezige publiek bedanken voor jullie komst en vrijwillige donaties voor dit gratis concert!

Bekijk ook de foto's in het fotoalbum!