Dinerconcert 2013

Op zaterdag 9 november werd voor de tweede keer in het 120-jarig bestaan van de fanfare een dinerconcert georganiseerd. Omdat het de eerste keer, vier jaar geleden, erg geslaagd was werden de handen ineen geslagen om het nog eens te organiseren. De verwachtingen werden ditmaal overtroffen! Ruim meer dan honderd gasten schoven aan tafel om dit spektakel mee te maken.

Wekenlang werd er wekelijks druk gerepeteerd voor dit mooie concert. Speciaal hiervoor werd een combo geformeerd om de fanfare bij een aantal nummers te ondersteunen. Hiervoor werden in willekeurige volgorde bereid gevonden: Henri van den Bogaard (basgitaar), Rob Meulepas (slaggitaar) en Twan Terwindt (toetsen).

Daarnaast werd de fanfare vocaal ondersteund door een aantal Oeffeltse vocalisten: Anneke Miggiels, Annet Kersten, Jetty van Ooijen, Gerry Fransen en Peter Coenen. Laatst genoemde nam ook de vermakelijke presentatie van de avond voor zijn rekening.

Maar voordat het zover was werd die dag laat in de middag eerst nog even een kleine sound check gehouden om het één en ander definitief af te stemmen. Daarna was er natuurlijk ook voor alle artiesten een hapje en drankje geregeld.

Vanaf 18.30 werden de eerste gasten met een welkomstdrankje ontvangen door een aantal charmte dames van de fanfare. De gasten werden netjes naar hun tafel begeleid. En zo begon het al aardig gezellig te worden.

Na het openingswoordje door onze gastpresentator Peter Coenen trapte de fanfare af met het spetterende openingsnummer A brand new day! Hierna werd de soep opgediend en kon het publiek genieten van het voorgerecht. Ondertussen speelde de fanfare mooie klanken uit de musical Miss Saigon waarna zangeressen Anneke en Annet nog een aantal rustige nummers brachten. Aansluitend werd het publiek door de fanfare meegenomen naar het circus en werden ze muzikaal betrokken bij de acrobaten, clowns, paarden, leeuwen en een heuse menselijke kanonskogel! Het geheel levendig gepresenteerd door onze gastspreker in de rol als circusdirecteur!

Na dit muzikale spektakel volgde het hoofdgerecht waarbij de gasten van heerlijke gerechten konden genieten. Met op de achtergrond wat rustige muziek van de fanfare afwisselend met mooie nummers van Anneke en Annet. Daarbij ook sprekende foto's te zien van de Oeffeltse geschiedenis bij het nummer Het dorp van Wim Sonneveld vertolkt door Anneke Miggiels. Tegen het einde van het hoofdgerecht werd geleidelijk aan gewerkt naar de muzikale climax van de avond. Dit gebeurde via nummers als Total Toto, een medley van de bekende popgroep 'Toto', het bekende I’d do anything for love, en Amigos para siempre, uitstekend uitgevoerd door Jetty van Ooijen en Gerry Fransen onder begeleiding van de fanfare.

Na het dessert werd het duidelijk waar de avond naar toe ging. Met Gerry in de huid als André Hazes liet hij samen met Peter en Jetty de Nederlandstalige popklanken horen van onder meer Guus Meeuwis, René Froger en Rob de Nijs. Daarna zongen zij, onder begeleiding van fanfare en combo, samen met Annet en Anneke naar het muzikale hoogtepunt van de avond. De nummers I'm so excited en I've got the music bleken erg toepasselijk te zijn. De gezellige avond werd daarmee als een echt feestelijk spektakel afgesloten!

Wederom een enorm geslaagd dinerconcert! Met speciale dank aan onze gastmuzikanten- en -vocalisten. En uiteraard niet te vergeten het publiek. We hopen u graag een volgende keer weer te mogen verwelkomen!