Dinerconcert

Vanwege het 115-jarig jubileum organiseerde Fanfare Vriendenkring op zaterdag 24 oktober 2009 een gezellig dinerconcert. Hierbij kon genoten worden van een heerlijk 3 gangen dinerbuffet verzorgd door eetcafé de Wissel. De muzikale omlijsting werd verzorgd door de samenspeelgroep, de fanfare en het Oeffeltse duo Peer & Geer.

Het dinerconcert begon om 18.00. Buiten lag een mooie rode loper om de gasten te ontvangen. Eenmaal binnen, werden ze verwelkomd met een glas champage ter ere van het jubileum van Fanfare Vriendenkring. De samenspeelgroep beet de spits af en bracht een aantal mooie nummers ten gehore. Even later konden de gasten gaan genieten van het voorgerecht, een lekker soepje. Afwisselend met de eerste klanken van de fanfare werden de tafels gereed gemaakt voor het hoofdgerecht, Dit werd opgediend in buffetvorm zodat eenieder zelf kon kiezen wat zij of hij het beste leek te smaken. Met de keuze uit varkenshaas of een runderlapje werd deze keuze eigenlijk nog niets eens gemakkelijk gemaakt! Met tussenpozen speelde de fanfare wat rustige nummers om iedereen dan ook te kunnen laten genieten van het hoofdgerecht.

Eenmaal richting nagerecht liet de fanfare wat vollere klanken horen om de mensen alvast voor te bereiden voor de finale. Omdat ook het nagerecht zeer uitgebreid verzorgd was, werd ook dit in buffetvorm opgediend. Menigeen liep dan ook meer dan eens langs om alle lekkernijen te proberen. Gelukkig was er voor de mensen van de fanfare na afloop nog het een en ander over. Zij hoefden zich dan ook geen twee keer te bedenken om dit eens van zeer dichtbij te bekijken...

Met het nummer 'Top of Rob', een medley van Rob de Nijs, gaf de fanfare het startsein voor de muzikale ontknoping van de avond. Peter Coenen zong dit nummer onder muzikale begeleiding van de fanfare. Hiermee werd de stemming nog wat verder opgeschroefd en zo werd al langzaam duidelijk waar de avond uiteindelijk naar toe zou gaan. De fanfare sloot haar gedeelte van het dinerconcert af met het Oeffeltse volkslief 'Oeffelt det get nooit verloren'. Dit nummer werd uiteraard mede vertolkt door het duo Peer & Geer. De stemming zat er goed in! Zo goed zelfs, dat de microfoon min of meer uit handen werd genomen door bepaalde gasten, waarvan we de namen hier nu maar even niet noemen, die de zang overnamen en gezellig met alle andere mensen het volkslied zongen! Uiteraard kon toen de avond niet meer stuk. Peer & Geer vervolgde hun optreden geheel in stijl met een paar flinke feestnummers en meedeiners. Een grootse polonaise kon dan ook niet uitblijven.

Al met al een geweldig dinerconcert. Dit initiatief werd dan ook zeer gewaardeerd. De mensen genoten zichtbaar van zowel het heerlijke eten als de muzikale klanken. Veelvuldig was dan ook te horen of en wanneer er weer een dinerconcert georganiseerd zou worden. Ook alle muzikanten vonden het een zeer geslaagde avond ondanks dat zij langer dan normaal, met tussenposen, muziek mochten maken. Maar er was dan ook voldoende tijd om lekker te kletsen tussendoor. Bovendien zag de opstelling van de fanfare er ook erg mooi uit met verlichting, beamer voor film- en fotopresentaties en meerdere podiumniveau's.

Voor diegenen die er deze keer niet bij konden zijn of het gemist hebben, wees er een volgende keer bij, want het was een geweldige avond!