Concoursdeelname Veldhoven 2010

Fanfare Vriendenkring promoveert naar de 3e divisie!!

YESSSS!!! WE HEBBEN 'M!

Met de concoursdeelname van fanfare Vriendenkring in Veldhoven op 28 november j.l. behaalde de fanfare met een gemiddelde van 85,75 punten een eerste prijs met promotie naar de 3e divisie!!! Een bijzondere en goede prestatie! Zeker gezien de wat minder royale puntentoekenningen van de afgelopen jaren. In de concertwedstrijden van het afgelopen weekend behaalden maar twee verenigingen een 1e prijs met promotie. De andere gelukkige vereniging was fanfare Broekhuizenvorst en Ooijen. Al het harde werken en het vele repeteren heeft duidelijk vruchten afgeworpen! Door nette en beschaafd uitgevoerde concertwerken was de jury onder de indruk. Met de vorige concoursdeelname, eveneens met promotie, nog vers in het geheugen laat de vereniging uit Oeffelt duidelijk een mooie muzikale groei zien.

Fanfare Vriendenkring kwam uit in de 4e divisie. Na het inspeelwerk 'William Blueheart March' voerde fanfare Vriendenkring het verplichte werk 'Edge of Field and Meadows' uit van de Nederlandse componist Rob Goorhuis. Voor dit werk behaalde de fanfare een mooie score van 85 punten. Hierna voerde de fanfare het keuzewerk 'A Northern Celebration' uit van de Nederlandse componist Leon Vliex. Hiervoor werd een score van maar liefst 86,5 punten binnen gesleept! De juryleden waren het unaniem over de uitvoeringen eens. Bij beide werken werd door de juryleden een gelijk puntentotaal toegekend. Het mag duidelijk zijn dat de vereniging met een mooi resultaat naar huis is teruggekeerd waar nog een mooi feestje werd gebouwd.

Tevens willen we de muzikanten, dirigent Math Lemmen en alle mensen achter de schermen inclusief onze trouwe supports hartelijk feliciteren met dit resultaat en bedanken voor de grote steun en inzet het afgelopen jaar!

Bekijk ook de foto's in het fotoalbum of beluister de muzikale uitvoeringen via de mediapagina!