Caecilafeest 2014

26 januari 2015

29 november was het dan weer zover! De feestavond van de Vriendenkring stond weer op het programma! Geheel in traditie, werd wederom gekozen voor een speciaal thema. Het thema van 2014 was Afrika! Na een wat stroeve start met het aantal aanmeldingen, mochten we uiteindelijk toch ruim 40 personen verwelkomen! Bijna iedereen had speciaal voor deze gelegenheid zijn of haar best gedaan om in stijl te verschijnen.

Na de ontvangst met koffie en gebak werd het thema van die avond duidelijk. Door onze speciale gasten van die avond werd in het kort uitgelegd wat de activiteit van de avond zou gaan zijn: een korte Djembe-workshop gegeven door Djembe school Doun-Doun uit Boxmeer!

Na de korte introductie werden er twee groepen gemaakt, waarna in twee afzonderlijke ruimtes de typische West-Afrikaanse muziek geoefend kon gaan worden. Deze muziek werd in kleine gedeeltjes ingestudeerd, waarna uiteindelijk alles bij elkaar samen gesmolten kon worden tot een mooi muziekstuk!

Na een uurtje waren de hand goed warm geslagen en werd het tijd voor één of meerdere koele drankjes...

Op dat moment was het ook tijd een ander hoogtepunt van de avond: de bekendmaking van het jeugdlid van het jaar en de verenigingsman of -vrouw van het jaar! Op leuke wijze maakte onze nieuwe voorzitter dit samen met Helmi bekend. Verenigingsman van het jaar werd niemand minder dan Leon Manders! En Linsie van Wely werd benoemd tot jeugdlid van het jaar 2014! Proficiat beiden, en nog vele gezellige muzikale jaren gewenst bij de vereniging!!

Bekijk ook de foto's in het fotoalbum!