Caeciliafeest 2011

Halverwege november stond het jaarlijkse caeciliafeest weer op de agenda. Vanwege de voorbereidingen voor het bondsconcours was er echter in 2010 geen caecilafeest gehouden. Het was dan ook weer spannend wat de feestcommissie dit jaar weer verzonnen had. Slechts met de volgende kreet werd het thema van dit jaar bekend gemaakt:

Cocktailjurkjes en Strakke Pakken / Showbizz

De afbeeldingen bij de uitnodiging lieten echter stiekem al wat doorschemeren van de activiteit van die avond. Na ontvangst met koffie en gebak werd dan ook snel bekend gemaakt dat we die avond de aan wat extra beweging zouden gaan doen. Een uurtje dansles met niemand minder dan het enthousiaste danspaar Renate & Osman van danscentrum Verhoeven uit Cuijk. We zouden een uurtje de 'cha cha cha'-dans gaan mogen beoefenen of opfrissen. Deze dans is oorspronkelijk ontstaan in Cuba rond de jaren '50. Dus geschikt voor zowel jong als oud!

Na een korte introductie mochten we met zijn allen even lekker los gaan op muziek van Michael Jackson. Daarna begon de minicursus onder deskundige begeleiding van Renate & Osman van de cha cha cha. In stappen werd deze bijzondere dans ons wat meer bijgebracht. Uiteindelijk waren we zo vaardig dat we de hand niet meer omdraaiden voor een paar draaien in de dans. Hoewel, die hand moest toch eigenlijk ook wel mee in de draai. Een aantal grappige situaties kwamen hierdoor dan ook wel eens voor!

Een zeer geslaagde activiteit waar bijna iedereen aan mee deed. Het uurtje dat zelfs wat uitliep was dan ook zo voorbij.

Kort hierna werd overgegaan op de bekendmaking van de verenigingsman of -vrouw en jeugdlid van het jaar. Deze werd op originele wijze bekend gemaakt via een nominatieronde. Hiervoor werd ondersteuning geleverd door wat beelden geprojecten via een beamer.

Als eerste werd het nieuwe jeugdlid van het jaar gepresenteerd. In de nominatierondes werden Lotte Philipse, Astrid Roelofs en Stan Voskuilen vernoemd. Hierbij werd Lotte Philipse blij verrast uitgeroepen tot jeuglid van het jaar 2010/2011! Lotte is sinds 2005 lid van de Vriendenkring en bespeelt al die tijd de bugel. Inmiddels is ze in het bezit van haar muzikale B-diploma waarmee ze een waardevolle bijdrage aan het orkest levert. Eerdere jaren speelde ze al in de samenspeelgroep en in een jeugdkerstorkestje. Ze is wekelijks te vinden bij de repetitie en heeft altijd goede zin. Een positief voorbeeld waar ze zeker de eretitel van jeugdlid van het jaar mee verdiend heeft!

Proficiat!

Hierna werd de verenigsman van het jaar bekend gemaakt: Huub Brakels! De andere genomineerden waren Andre Ursulman en Tonnie Verhoeven. In principe was Huub al jaren genomimeerd voor deze titel, maar viste steeds achter het net. Huub is sinds 1998 lid in Oeffelt, maar al meer dan 50 jaar actief muzikant. Huub is een trouw lid, zeer betrokken met een groot hart voor de vereniging. Daarnaast is hij de oud papier man. Hij regelt het rooster en zorgt er voor dat ieder op zijn beurt bij de container staat. Zoals we weten kan dit soms een uitdagende klus zijn! Ook is Huub verschillende jaren actief geweest in de muziekcommissie. Met zijn es-bas voert hij in het orkest dan ook regelmatig het laagste toontje. Ook na de repetitie voert hij menige luide en gezelligegesprekken met Guus en de andere muzikanten. Maar daar voert hij juist altijd het hoogste woord! Huub, een muzikant in hart en nieren die zeer verdienstelijk de titel van vereniginsman in ontvangst mocht nemen. Proficiat!