Maestro van Oeffelt 2017

3 december 2017

En de winnaar is Leon Kerstens!

Na een zeer succesvolle editie vond in een bomvolle Kleppenburg in Oeffelt de tweede editie van de Maestro van Oeffelt plaats. Grote vraag was wie de opvolger zou worden van Margriet Grutters, de Maestro van 2015. Maar liefst zeven kandidaten gingen de strijd voor de titel aan. Na maanden van voorbereiding konde Trees Lely, Lilian Reintjes, Willem Menting, Gerard Keijzers, Daan Erps, Frits Piepenbrock en Leon Kerstens gaan dirigeren voor de Oeffeltse Fanfare Vriendenkring.

Tijdens de avond werden de kandidaten vakkundig gejureerd door Rob van Reijmersdal en John Gubbels. Willy Hendriks nam als Oeffeltse vertegenwoordiging plaats in de jury. Uiteindelijk werd Leon Kerstens door zowel het publiek als de deskundige jury gekozen tot Maestro van Oeffelt.

Bekijk de vele foto's in het fotoalbum!

Maestro's 2e workshop

30 oktober 2017

De Maestro’s hebben inmiddels hun tweede workshop met dirigent Math Lemmen erop zitten. De basis is er; Nu nog de finishing touch!

En daarna de grootste uitdaging: als Maestro zelf het orkest gaan dirigeren! Vanaf oktober zijn de wekelijkse repetities hiervoor gebruikt.

Maestro's workshop

22 augustus 2017

De Maestro’s hebben niet stilgezeten in de vakantie. Elke kandidaat heeft thuis hard geoefend en een eerste workshop gehad van onze dirigent Math Lemmen. In september volgt nog een 2de workshop en natuurlijk hebben ze van Math het nodige huiswerk meegekregen. Samen met het publiek en een zeer deskundige jury bepalen we wie van deze kandidaten zich opvolger mag noemen van Maestro 2015 Margriet Grutters. Wij als muzikanten verheugen ons al op de repetities met deze enthousiaste dirigenten!!

Daar zijn ze dan!

juni 2017

Van links naar rechts:

Frits Piepenbrock
Henk van den Hoogen
Trees Lely
Lilian Reintjes
Daan Erps
Gerard Keijzers
Leon Kerstens
Willem Menting

Iedereen is welkom om als publiek samen met een zeer deskundige jury te bepalen wie van de kandidaten zich de opvolger mag noemen van de winnaar van de Maestro 2015 Margriet Grutters!

Het Maestro-concert vindt plaats op zaterdag 18 november in de Kleppenburg.

Ra ra, wie zijn de Maestro-kandidaten...

mei 2017

De eerste voorbereidingen zijn al in volle gang en we hebben weer een team van 8 fantastische nieuwe kandidaat-dirigenten bij elkaar . Samen gaan we er voor zorgen dat het weer een groot succes wordt.

Zoals beloofd hierbij een een tipje van de sluier:

U kunt alvast proberen te raden wie de 8 nieuwe kandidaat-maestro’s zijn:

1. L. K.
2. G. K.
3. D. E.
4. L. R.
5. F. P.
6. T. L.
7. H. vd H.
8. W. M.

Fanfare Vriendenkring zoekt de Oeffeltse Maestro 2017!

5 april 2017

Hebt U altijd al een keer een groot orkest willen dirigeren of kent U iemand die dat graag zou willen doen?

Fanfare Vriendenkring stelt, na het grote succes van het evenement in 2015, inwoners van Oeffelt wederom in de gelegenheid deze uitdaging werkelijkheid te laten worden.

Uiteraard worden de Maestro’s door ons en onze eigen dirigent Math Lemmen goed voorbereid op deze avond, uitmondend in een groot concert dat zal plaatsvinden op zaterdagavond 18 november 2017 in de Kleppenburg.

Kandidaten die graag mee zouden willen doen kunnen zich tot 15 april aanmelden. Mail voor meer informatie naar info@fanfarevriendenkringoeffelt.nl.